Saturday, December 18, 2010

horn please...

ayahku belikan ku kereta.
kereta kecil warna biru.
??????????????????????

aaahhhh penat cuba nak ingat sambungan lagu ni.korang penah dengar tak lagu zaman kanak-kanak ni?mesti penahkan kecuali kalau korang kaki ponteng dari zaman tadika lagi.malu seyh kecik-kecik dah ponteng.entah-entah kelas driving pun selalu ponteng.ish3 malu!!!

sapa umo dah 23 ke atas tapi masih takde lesen? meh nak ketuk kepala sikit.dah tua tapi takde lesen?.memang noob! dan dengan ini aku nak isytiharkan yang gua pun takde lesen gak.hahaha.yerlaaa zaman lepas spm orang lain sibuk amek kelas driving aku plak melencong. kononnya nak jadi perempuan melayu terakhir. amik kelas menjahitla kelas memasakla kelas mengasuhla dan segala macam kelas yang ada tapi bukan kelas driving. maka kerana itu tiap kali balik cuti, kereta berbelas-belas je kat depan rumah tu tapi hanya mampu menjeling-jeling je.dengan niat kononnye dengan jelingan gua yang tajam ni mampu menaikkan syahwat kereta kancil lalu terhidup laa enjin dia. ya allah niat pun dah tak baik patutlaa penat gua angkat2 kening tapi kancil buat dek je. pastu mulalaa buat2 rindu kat member2 lama kate kononnya lama dah tak jumpe jom lepaking. padahal diri sendiri dah termuntah duk kat umah main jeling2 ngan kete tapi takleh keluar rumah. dah nasib mak takde lesen kene tumpang jasa orang!

maka untuk menaikkan kembali maruah diri yang semakin tercalar, gua decide nak amek driving class kat india ni. ramai member cakap murah.so layan je laa. memang murah beb.

"So, sir how much is the price for the class?"
"Hmm it is not fixed ma'am. The price is according to the car you chose. The bigger the car the mahal it will be."
"Ohh, itu macam ka?
"Yes ma'am!"

Hahaha..pelik kan kat sini. lain kereta lain harga.kalau kat malaysia kalau tak silap sume naik kancil je. kat sini bole pilih between suzuki 800 (yg ni paling kecik, buruk and paling murah),hyundai santro,suzuki wagon R, suzuki swift tak pun kete pajero. harga range from rm2000 to rm 3000. murahkan beb?mehlaa datang india naik air asia je pun!!


kalau kete ni bape ek kene bayar?

Kalau kat malaysia sebelum bole pegang kete tu kene masuk ceramah dulu dalam berjam-jam pastu ada test lagi, pastu belaja simulator lagi kan? betul ke idak? gua tak tahu gua main agak je pun. kat sini macho dowh. terus sign up pastu bayar. tup tup dah bole pegang stereng. bawak atas jalan raya yang maha padat ni.dasyat! total kelas sume dalam 10 jam. half an hour per day. lepas abes kelas 20 hari tu dah abes kene marah, kene maki,langgar orang ni, langgar ranting tu, maka bole laa gi pejabat jpj amek test untuk dapatkan lesen.kalau rasa duit banyak and malas bergelumang dengan abang2 local maka bole gak mintak lesen bawah meja. bayar dalam rm70 dapat laa lesen free!!

gua dah selamat abes 20 kelas. setelah berbincang dengan partner gua minah jongang ni dia kate dia tak main laa amek lesen bawah meja ni. dia ajak gua jadi 'gedebe' gi amek test kat jpj gak. nak jimat dia kata. nak kawen kot.jongang2 pun hot kot!!. so dengan kitorang decide untuk amek test pada 1st jan nnt kot. gua dah laa tak confident ni tapi layan je laaa. doakan yek!!!

Janganlah fail, janganlah fail!!!

"Don't be rubbish. Rubbish is rash." Ni ayat makian instructor gua.Memang ingat sampai mati laa. Hahaha. Ada hati nak speaking. Cakap kannada sudeyh!!!

5 comments:

  1. good luck la denin!!! pahni leh la beli kereta..heee;)

    ReplyDelete
  2. test ngn jpj on 1st jan nnt...huuu cuak bang oii!!

    ReplyDelete
  3. hoho..rash driving mmg wujud pon..kuang3...http://www.revolutioners.com/tips-for-rash-driving-on-indian-roads/

    ReplyDelete
  4. elehs.koyanyolah.x pass lg nk nyoho doh.

    ReplyDelete