Sunday, April 1, 2012

Kaler biru segi empat.

Baring atas katil. Mata duk jeling-jeling kat atas almari. Erkkk. Nampak sesuatu. Warna biru. Kelihatan diam saja disitu. Tidak bergerak. Kaku. Cuak gak rasa. Berdebar-debar. Nak pandang lagi ke tak ni. Tapi kena konfomkan benda yang aku tengok tuh. Tapi takut. Serius cuak. Tapi kan kalau dalam cerita yang kita tengok mesti hero ke heroin tuh berani je kan nak tengok kalau ada bunyi2 ape2 laa. Mentang-mentang tu cite hantu. Kalau real life camtu ke ek? Agak2 korang nak pegi intai ke kalau dah memang tengah malam tapi ada bunyi kat semacam kat tepi almari. Konfom korang tido je kan?? Hahaaa. Okay back to the story.

Oleh sebab nih pun cerita, maka aku buat2 berani nak jeling lagi sekali kat atas almari aku nih. Dalam hati duk baca macam-macam. Alfatihah, doa qunut, selawat sume aku bantai. Dub dab dub dab. Jantung pun sibuk nak feeling cuak gak. Makin kuat dia denyut. Aku buat-buat berani. Kali ni nak tenung lama-lama. Aku kena konfomkan betul-betul. Sesuatu yang menakutkan atau hanya imaginasi aku.

Dengan jelingan tajam, aku beranikan diri memandang ke atas almari aku. Aku amati betul-betul. Dalam hati memang cuak. Tapi aku buat-buat berani. Aku tenung benda itu.Lama-lama. Dari atas ke bawah. Takda rambut mengurai. Takde baju kaler putih. Takde muka yang menakutkkan.

Rupa-rupanya ia hanyalah beg troli biru aku. Nampak tayar hitam. Nampak bentuk segi empat disalutu debu-debu. Yeayyyy! Saja buat macam citer saspen. Hahaha. Padahal nak cakap tak sabar nak bawak turun beg besar tuh dari atas almari. Nak packing sari yang dah dibeli. Nak packing baju. Nak balikkkkk!! Lagi dua minggu okay. Okay sabar makcik. Lagi 2 minggu. Bukan esok pun.

Tengah menulis ni pun duk jeling-jeling beg tuh. Takut laa beg tu jadi menda lain. Mintak jauhhhhh. Tu laa gatal nak buat citer hantu. Hahaha..

Motif cerita: Mari countdown balik malaysia. 14 April.

No comments:

Post a Comment