Sunday, January 30, 2011

kepok samah.....



Limah: Napok sedak jah kepok mung make tuh?..Bapo ya?
Syamito: Gi ahh bli kat koop. Samah jah pun.
Limah: Tok bowok duit plok. Nok sket deh?
Syamito: Alohlaa tok bowok pitih sokmo dio. Amek ah sket.
Limah: Tenkiu. Sedap weh kopok nih. Tapi gak maha laa samah nih.
Syamito: Yak kecik pah besar dekut mung nih. Berat-berat. (Sambil wat muke nyekit)

Esoknye..
Gibss: Sapo nok kepok aku?
Limah: Nok sketttttttt...hehehe...
Kak jah: Nok gopppp....

Begitulah keadaan dalam kelas 5 Episectomy. Tiap kali time rehat begitu riuh rendah. Kalau bukan time rehat pun sama je. Gegam sokme! Itulah moto kelas ini agaknya.

Di sebalik mereka-mereka sedang mengumpat diselang selikan dengan tangan mengepau kepok orang lain, tiba-tiba Limah datang memberi idea bernas dan jitu.

Limah: Gini ah. Untuk kesejahteraan bersama, dari hari-hari dok mengepau kepok ore kokse, jom kita wat turn sapo keno beli kepok tiap-tiap hari. Pastu make so kelah la. Ni gak siye aku tengok ore samo hok beli ore lain hok pau. Baru ahh jimat sket deh. Baru boleh menabung sket.
Syamito: Mung ahh jong pau hok ore nyo. (Nyekit lagi disitu)
Lin Lampai: Aku setuju jah. Jimat pitih. Buleh nikoh cepat.
Syamito: Genya molek. Kecik-kecik genya doh. (Opps nyekit lagi!)
Cik Semut: Aku pun bereh jah...
Limah: Setuju deh sume? So sapo nok nyetat nih?
Cipoh: Muge mung makang hok orang sokme mung ahh start deh...
Limah: Ok alohh..tok bowok pitih ni..hehehe...
Sume orang: Nipuuuuuuuuuuu!!!!

Tiba-tiba..
Abe syah: Kepok samah pun perlu ko share satu kelah? (Juge dengan nada nyekit..worih kalih ngn syamito)
Limah: Untuk silaturahim! Ooo yeah...

Sekian.

Motif cite ni: Aku pun tak sure. Bila bace balik kelakar pun tak, sedih lagi laa, seram memang haram pun tak. Tapi dah penat tulis publish je la ek.





Orang tua-tua ade cakap cara nak pikat suami adalah through perutnya. Cara nak pikat kawan-kawan pun dengan perutnya juga. Mungkin itu lah punca kebahagiaan kelas 5 episectomy sehingga kini. Gegam tidak kire tempat! Nyekit bukan penghalang kemesraan kami!

P/s: sape tak paham loghat diatas sile gune yahoo translator.

6 comments:

  1. hahahahhahahahhaha... xpo2.. meme naka ning XD
    tp, bakpo laa si syamito tu nyekit dlm karya mu nih. skalo bukan lin lampai ko. mu cuba mengubah perhatian nih...nga abe shah skali kno. ish3..

    meme xjupo doh klah spo 5e nihh.. xtau nk oyak tringatnyo ko zaman kegemilangan dahulu kala.. haha..

    nice cover to denin-yg-suka-tido-time-cikgu-medam-ngajo

    ReplyDelete
  2. hahhahahha. naka mu limoh...!!!kerah keng aku suko...

    mcsya, time ni mu lg nyenkits dr aku. xleh lawe aku. hahahah

    ps: limah, hantu mu kelik umh doh ko?heeee =P

    ReplyDelete
  3. sapo gibbs tu??? ak ko??? mulo2 ak igt rekaan semata crito nih...pastu br igt mmg ad peristiwo beli kepok pahtu share rmai2...

    weh denin...baik mung cek molek ejaan...ado hok patut mung tulih kepok...jd "kopek"...uppps...

    ReplyDelete
  4. sya: mum kam evergreen nyekit gituh...mclynn koho slow doh ore nok bino masjid kam...

    lynn: sapo gak limoh nyo?..hehehe...

    gbah: gibbs tu utk mum laa..hehehe...opppssss censored disitu!..meta2 aku edit sib baik cikgu gbah rajin cek..

    ReplyDelete
  5. mujur aku x pakoh na pen merah bbesar citu...

    ReplyDelete
  6. uih tuka doh?xdam aku nk baco ko**k mu tuh...aduihhh. hahahahha

    ReplyDelete